måndag 12 augusti 2013

Kommande fantasy och deckare

Många av de korta texter som jag kommer publicera här kan verka i dagboksform eller början på längre berättelser. Och det är som det verkar vara. Ibland skriver jag ner egna känslor och intryck och överdriver dem lite, gör dem till fiktion.  Ibland har jag påbörjat en idé men helt enkelt inte kunnat avsluta den för att inspirationen försvunnit. 

Vid sidan om den här bloggen sitter jag och skriver på en fantasyroman om vampyrer. Jag vet att det är ett ganska populärt ämne nu för tiden med tv-serier som True Blood och The Vampire Diaries, men jag känner att min historia var lite mer unik än de som redan finns. 

Men fantasyromanen är inte den enda jag sitter och skriver på. Jag har två andra på lur också som är ganska långt ifrån fantasy. Det är två deckare som jag hoppas på att bli klar med någon gång också. Min vampyrroman är en relativt ny idé medan mina deckare har funnits en del på papper och en del i huvudet de senaste 10-15 åren. 

//N.K.A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar