söndag 11 augusti 2013

En liten introduktion

I den här bloggen kommer jag att publicera noveller, dikter och andra texter som jag skrivit. Så här i början kommer jag nog inte att publicera regelbundet men när jag väl kommit in i skrivandet och kanske fått lite respons på det jag skriver, är planen att försöka publicera mera regelbundet.

Nina är mitt namn. Jag är 28 år och är bosatt i Norrköping med min man, vår sköldpadda och våra tre katter. Jag har alltid haft en passion för att skriva och har alltid haft en ganska livlig fantasi. Just nu försöker jag komma på vad jag vill göra med mitt liv och har de senaste tio åren testat på att arbeta inom telefonkundtjänst, marknadsundersökningar samt plugga på Komvux och kulturvetenskap på Linköpings universitet. Jag har ingen examen än men jag jobbar på det, även om det går lite trögt. 

Att hålla på med musik och teater är också någonting som jag älskar. Jag är en kreativ och estetisk person men jag har tyvärr lyssnat alldeles för mycket på min omgivning att jag nästan varit villig att ge upp den sidan av mig själv. Men nu har jag slutat ta åt mig och bestämt mig för att ägna mig åt mina passioner. För livet är alldeles för kort för att göra saker man inte tycker om.

Därför startade jag nu den här bloggen. Jag vill att mina ord ska läsas och jag måste ju börja någonstans!

//N.K.A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar